dinsdag 8 maart 2011

Acryl-verven voor dummies

Weken geleden heb ik voor een paar euro’s acrylverf en kwasten op de kop kunnen tikken. Aangezien ik daar nog nooit mee gewerkt heb, bleef het maar in de kast liggen.
Na het maken van een leuke schets vond ik het toch tijd voor een test-run. De schets leende zich er prima voor. Ik had zelf bij een 2e handswinkel een oud wit bord gekocht om de verf op te kunnen mengen.

De schets

En daar ging ik gisteravond. Vol goede moed! Helaas kwam ik al heel snel tot de conclusie, dat goedkoop, duurkoop is! De acrylverf droogde acuut uit en de kwasten hadden de nuance van een toiletborstel. Weg mooie schets…
Super balen maar ik heb wel heel veel geleerd! Bijvoorbeeld dat je moet investeren in je materialen en acrylverf niet moet mengen op een bord. Ik krijg het bord namelijk niet meer schoon!

Ik heb ook geleerd dat ik me toch echt eerst moet verdiepen in technieken voor ik er aan begin maar dat is een beetje een karaktertrek van mij! Eerst zelf proberen om te kijken hoe ver ik kom…
Ondanks alles is de schets beter geworden dan ik had gedacht. Hij gaat de archieven in! De verf en  kwasten bewaar ik om een houten vogelhuisje mee te gaan beschilderen. Daar heb geen goede kwast voor nodig.

De schets ga ik opnieuw maken en heerlijk ouderwets met kleurpotlood inkleuren, ik vind hem te mooi om te laten liggen.

Het resultaat

1 opmerking:

Jolanda zei

Maar zelf proberen is toch de beste leerschool!

Prachtige tekening.