dinsdag 22 februari 2011

Wedstrijdje poppetjes tekenen

In het eerste Flow Magazine van 2011 zat een leuk boekje met tekenlessen van Caroline Ellerbeck ‘Hoe teken ik een poppetje’. Dit boekje heb ik zorgvuldig uit gescheurd en in elkaar gezet en ben meteen aan de slag gegaan. Op een heerlijke ‘Jip en Janneke’ manier werd uitgelegd waar een poppetje aan moest voldoen met ruimte om zelf te oefenen. Hoofd, lijfje, armen, benen. Dat klinkt heel vanzelfsprekend, maar je zal maar een onderdeel vergeten!

Uiteraard ben ik Caroline Ellerbeck ook op Twitter gaan volgen. Ondanks dat ze niet veel Tweet kwam er vandaag toch een leuk bericht voorbij. “Doe mee aan mijn tekenwedstrijd!”
Kijk, daar word ik na blij van! Een wedstrijd waar je een poppetje moet teken, waarmee je vervolgens een tekenboekje, een gesigneerde tekening en/of een reep chocolade kunt winnen.

’s Avonds ben ik meteen aan de slag gegaan. Eerst een schets gemaakt en daarna met aquarelpotloden gekleurd. En dit is mijn inzending geworden, het Bloemenpoppetje!


Nu hopen dat Caroline Ellerbeck de tekening goed genoeg vindt, ik heb wel zin in een reep chocolade en een leuk boekje!

3 opmerkingen:

Jolanda zei

Prachtige kleurencombinatie!

Diana zei

Leuk! En die tekenwedstrijd van CAroline is inderdaad super! Hoop dat je wint :-)

Birdsworld zei

Thanks! En ja, het blijft spannend een wedstrijd, ook a;l is het een wedstrijd poppetjes tekenen! ;)