maandag 28 februari 2011

Prentenboeken

Ik heb een voorkeur voor het tekenen van dieren, welke maakt niet uit, maar ze moeten wel een beetje iets menselijks hebben. Dat vind ik leuk om te maken en ik kan mijn fantasie er lekker op los laten.
Na wat onderzoek in mijn eigen boekenkast en geheugen heb ik een overzicht gemaakt van mijn favoriete prentenboeken waar ik nu nog steeds met veel plezier veel in kijk.
Ja, in kijk, aan de tekst valt verder niets te veranderen, de prenten echter lijken elke keer weer anders. Ze fascineren en inspireren mij tot op de dag van vandaag!

  • Dieter en Ingrid Schubert

Detail uit 'Net Mensen'

  • Rie Cramer

Detail uit 'Verhalen' van Nienke van Hichtum

  • Janosch


Detail uit 'Vooruit, we gaan schatgraven!'

  • Rien Poortvliet


Detail uit 'De Kabouter'

  • Richard Scarry


Detail uit 'Mijn leuk Scarryboek'

  • Elsa Beskow

Detail uit 'Okke, Nootje en Doppejan'

2 opmerkingen:

Jolanda zei

Oh ja, Elsa Beskow en Rie Cramer zijn bij mij ook torenhoog favoriet ( ooit hoop ik ook zo goed te kunnen tekenen, maar dat zal wel bij dag dromen blijven)

Birdsworld zei

Het boekje Okke, Nootje en Doppejan komt uit 1947 en was van mijn opa en oma. Ik heb hem gelukkig nog kunnen redden uit de oudpapiercontainer. Die 'ouderwetse manier' van tekenen vind ik ook prachtig, word voor mij ook nog heel lang oefenen!