vrijdag 18 februari 2011

Hobby's die ontstaan tijdens het hobby-en

Zoals eerder vermeld ben ik samen met een vriendin bezig met het ontwikkelen van ons eigen kinderboek. Voor onze eigen (toekomstige) kindjes en alle kindjes in onze omgeving.
Ik haal enorm veel energie uit het creëren en bedenken van de karakters en heb er al vele ontelbare uurtjes aan besteedt. En dat is te zien en te merken.
De twee hoofdfiguren heb ik binnen 2 minuten op papier maar dat heeft me zeker 2 dagen gekost voor me dat lukte. Je moet immers bij elke tekening hetzelfde karakter tekenen maar dan met een andere uitdrukking en houding. Logisch.
Jammer is wel dat het tekenen nu zoveel makkelijker gaat dat de eerste tekeningen achter blijven. Ze lijken bijna kinderlijk in vergelijking met wat ik nu op papier zet! Met andere woorden, de allereerste tekeningen moeten over.

Het blijft allemaal spannend. Er komt een punt dat we ons verhaal publiek gaan maken en de wijde wereld van het internet op sturen. Er hangt in ons geval natuurlijk niets van af maar mensen gaan toch over ons oordelen. Want dat kan allemaal op internet. Je creëert iets en publiceert het. Je laat je ‘project’ los in de hoop dat iemand anders het opvangt.

We gaan het zien. Ik blijf verder tekenen en ga een portfolio ontwikkelen en de schrijvende vriendin is ondertussen begonnen aan een boek voor en over pubers.
Eigenlijk is het een hobby op zich geworden. Kijken hoe ver je kunt komen met je hobby, het internet en de juiste connecties.

Ik ben van mening dat je met de juiste instelling en positiviteit veel kan bereiken! Nu zien of het hier ook voor geldt…

Klein detail uit kinderboek

1 opmerking:

Jolanda zei

Ik spontaan zin om te douchen.

Je hebt de juiste instelling, daar kom je heel ver mee (en blijf in jezelf geloven)